Friday 15 November 2013

Dua pria ditangkap, syabu senilai Rp 14 milyar diamankan di Kuala Lumpur


KUALA LUMPUR 15 Nov . - Polisi berhasil menyita narkoba jenis syabu bernilai RM4 juta dengan tertangkapnya dua pria termasuk seorang pengusaha Pakistan di sebuah apartemen mewah di Sri Petaling , Kuala Lumpur , Khamis 14/11 .

Modus operandi terbaru itu yang menyembunyikan narkoba di belakang 47 lembar jahitan kain bermanik berhasil terdeteksi hasil informasi dan intelijen sepasukan anggota dari Divisi Investigasi Kejahatan Narkotika , Markas Polisi Daerah ( IPD ) Brickfields .

Wakil Kepala Polisi Kuala Lumpur , Datuk Amar Singh Ishar Singh mengatakan , penyitaan itu dilakukan dalam dua penggrebekan terpisah yaitu di kondominium terlibat dan di parkir di sebuah hotel di Sri Petaling pada 9 November lalu .

" Dalam razia di apartemen milik warga Pakistan berusia 43 tahun itu , polisi menyita 47 lembar jahitan kain bermanik dengan narkoba seberat 24,9 kilogram narkoba jenis syabu senilai RM3.7 juta .

" Sementara di tempat parkir pula , polisi menahan seorang pria lokal berusia 26 tahun dan menyita 2 kilogram narkoba yang sama senilai RM300 , 000 , " katanya pada  pers di Markas Polisi Kontingen Jakarta ( IPKKL ) hari ini .

Dia mengatakan , pihaknya tidak menutup kemungkinan kedua kasus adalah terkait . - UTUSAN ONLINE

Dua lelaki ditangkap, syabu bernilai RM4 juta dirampas


KUALA LUMPUR 15 Nov. - Polis berjaya merampas dadah jenis syabu bernilai RM4 juta dengan tertangkapnya dua lelaki termasuk seorang ahli perniagaan Pakistan di sebuah kondominium mewah di Sri Petaling, di sini kelmarin.

Modus operandi terbaharu itu yang menyembunyikan dadah di belakang 47 helai jahitan kain bermanik berjaya dikesan hasil maklumat dan risikan sepasukan anggota dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields.

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, rampasan itu telah dijalankan dalam dua serbuan berasingan iaitu di kondominium terbabit dan di tempat letak kereta di sebuah hotel di Sri Petaling pada 9 November lalu.

"Dalam serbuan di kondominium milik warga Pakistan berusia 43 tahun itu, polis merampas 47 helai jahitan kain bermanik dengan dadah seberat 24.9 kilogram dadah jenis Syabu bernilai RM3.7 juta.
"Sementara serbuan di tempat letak kereta pula, polis menahan seorang lelaki tempatan berusia 26 tahun dan merampas 2 kilogram dadah yang sama bernilai RM300,000," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) hari ini.

Beliau berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan kedua-dua kes adalah berkaitan. - UTUSAN ONLINE



Artikel Penuh: Utusan Online 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: