Monday 11 November 2013

Penulis Blog Dihentam Publik Malaysia

Penulis blog Negara Pakatan Rakyat menuai kecaman publik di Malaysia atas tulisannya yang memberi pembelaan ke atas tersangka tindak jenayah yang menembak mati seorang pengurus bank di Subang Jaya, Selangor dan melarikan RM450,000 (Rp 1.6 Milyar) pada Rabu 23 Oktober 2013 jam 18:36 waktu Malaysia.

Penulis mahukan pemerintah Indonesia menghantar protes ke atas Malaysia berhubung tundingan kecurangan kepolisian Malaysia ke atas tersangka yang dikatakan melanggar HAM.

Diinilai publik, penulis blog dikatakan sebagai coba menjadi biang kerok dalam mahu memanaskan hubungan Malaysia - Indonesia.

Monday, November 11, 2013

Layanan Buruk Suspek Bunuh Ambank: Indonesia Perlu Kemuka Bantahan  

Aku betul tak faham kenapa ramai sangat yang gembira bila suspek utama kes pembunuhan seorang pegawai Ambank di Subang Jaya pada 23 Oktober yang lepas berjaya ditangkap polis. Termasuklah yang menyatakan kegembiraan itu semalam ialah Najib Tun Razak!! Ini biasalah, orang macam Najib memang kemaruk publisiti politik, walhal dia bukan Menteri Dalam Negeri pun, tak tahu apa yang kecoh sangat. Zahid Hamidi pun tak cakap apa-apa. Seolahnya suspek yang dikenali sebagai Ardi itu telah pun didapati bersalah atas kesalahan tersebut dan sedang menunggu tarikh untuk digantung saja layaknya. 
at 12:20 PM
________________________________________ 

Kepolisian Malaysia Bekuk Satpam WN Indonesia Pelaku Bunuh dan Rampok Bank

No comments: 

No comments: